Kosaram

Ügyfélszolgálat: +36-30-14-14-756

Ingyenes szállítás 20000Ft felett, alatta 1350Ft

Desigual története a kezdetektől napjainkig

Az alábbi írásban megpróbáltuk összeszedni a Desigual történetét, az indulástól napjainkig, az idézetek az alapítótól származnak.

A jellegzetesen élénk színei és a játékos mintáiról híresek, a Desigual divatház ma az egyik legnépszerűbb spanyol márka. A cég világszerte több mint 72 országban rendelkezik áruházakkal, és továbbra is exponenciális ütemben növekszik. A vibráló Barcelona városban található a márka mottója: „La vida es chula” vagy „Az élet gyönyörű”.

„Soha nem akartam közszereplő lenni. Csak beléptem, mert úgy gondolom, hogy a Desigualnak van egy története, amelyet el kell mondania. És én akarok lenni, aki elmondja ”- mondta a márka alapítója egy tollal a kezében.

„A Desigual az utóbbi néhány évben durva átalakuláson ment keresztül. De ezek a pillanatok lehetőséget kínálnak arra, hogy újból feltaláld magad. Így született a Desigual 36 évvel ezelőtt. A körülményekhez való alkalmazkodás szükségességének hátterében ”- emlékezett vissza a társaság alapítója.

Desigual története, a kezdetek

A társaságot 1984-ben alapította Thomas Meyer svájci tervező – aki továbbra is a társaság egyetlen részvényese – húszas éveinek korai életében, és élvezte az életet a baleár-parti Ibiza-szigeten. Célja az volt, hogy valami mást hozzon létre, amely tükrözi az egyes személyek egyediségét, és ezt úgy tegye, hogy ruházatát megfizethetővé tegye.

A Desigual hosszú utat tett meg, mivel két használt áruházláncként kezdte. A koncepció ígéretes volt, amíg Meyer túlzott farmerkészletekkel nem találta magát szemben. Egy amszterdami utazás inspirálta a márka eklektikus profilját, a patchwork-ot. Ennek eredményeként születet egy kabát körülbelül 20 000 spanyol pesetába (kb. 120 EUR) került. Ez az ár túl drága volt használt-üzletei számára, a kezdeményezés arra kényszerítette Thomas Meyer-t, hogy vállalkozzon a nagykereskedelem világában.

A márka színes patchworkjeit és merész terveit a divat- és az üzleti világ szereplői szkeptikusan fogadták, hogy a márka képes lesz-e elég széles közönséget vonzani, tekintettel egyedi stílusára. Ennek ellenére a társaság évről évre tovább növekszik. A márka ügyvezető igazgatója, Manel Jadraque (korábban az LVMH) kijelentette, hogy célja az, hogy „legalább egy Desigual terméket elhelyezzen a világ minden szekrényében”.

A desigual azt állítja, hogy pozitivitáson, tolerancián, elkötelezetten és szórakoztatáson alapszik a filozófiája. Minden szezonban a 25 dizájnerből álló Desigual tervezőcsoport több mint 1000 termékből álló kollekcióval jelentkezik – többek között ruhákkal és kiegészítőkkel -, amelyek egységes koncepció köré épülnek.

A társaság által használt fogalmak közül néhány a Real Life, a Magic Stories, a Luxury Feelings, a Me & You, a Better & Better, a Wow, és minden  kézzel készített.

Több mint három évtizeddel később a Desigual egy „globális” márka, több mint 90 országban jelen van, több mint 500 üzletben és körülbelül 3700 alkalmazottal rendelkezik világszerte.

De ne siessünk ennyire előre, nézzük végig a cég történetét.

Az elmúlt években a márka vonzza a figyelmét a merész marketing ötletek miatt, ideértve a 2011-ben elsőként elindított kampányt is, amelyben a vásárlókat arra bíztatták, jöjjenek az üzletbe fehérneműben, vagy teljesen meztelenül, majd távozzanak felöltözve, persze teljesen ingyen. A madridi áruházban mintegy 200 ember állt sorban, akik készen álltak arra, hogy megszabaduljanak fehérneműiktől, hogy kihasználhassák az üzlet téli eladási ajánlatát.  Ugyanezt a kampányt 2011. júniusában megismételték Londonban, Berlinben, Stockholmban, Madridban, Prágában és New Yorkban.

„A 90-es évek és 2014 között könyörtelen növekedést élveztünk. A 2014-es pénzügyi válság előtt a bevételek tizenkétszeresen növekedtek, 970 millió euróra ”- mondta Thomas Meyer, visszagndolva a cég aranykorára.

„Az ilyen gyors növekedés időnként olyan dolgokhoz vezethet, amelyek nem tökéletesek. És 2015-ben elkezdtük érezni ennek a hatását. ”

Azóta a vállalat négy egymást követő évben az értékesítés csökkent. Az Eurazeo, a befektetési társaság kivonult az üzletből, és ambiciózus szerkezetátalakítási terv indult.

“Meg kellett változtatnunk és újítanunk kellett, hogy desigual maradhassunk” – mondta az alapító. „Lehetséges, hogy a legnagyobb hiba az volt, hogy nem hoztak elegendő újdonságot a piacra. Ha valaki túl sokat növekszik, a méret akadályt jelent a létrehozás vagy az innováció terén. ”

Leesik és újra feláll

„Elégedettek vagyunk az év során elért eredményekkel, elvárásainkkal összhangban. Pontosan ott vagyunk, ahol kell lennünk – mondta Meyer a 2019-es év teljesítményével kapcsolatban.

A teljes év eredményeinek tavasszal közzététele előtt az üzletember elmondta, hogy a Desigual bevételei tavaly „kevesebb mint 10% -kal, mintegy 600 millió euróra” estek. Eközben az online értékesítés tovább növekedett, és most az összes értékesítés 14% -át teszi ki.

„A jelenlegi piaci feltételek azok, amik vannak. A divatban minden attól függ, hogy a piac milyen jól fogadja az általunk létrehozott mintákat. És jelenleg a feltételek nehezek, és kevésbé van kapcsolatunk a piaccal. ”

Annak érdekében, hogy újból kapcsolatba léphessenek az ügyfelekkel, a Desigual a teljes átalakulás folyamatának a közepén tart.

„A termék a központi kérdés. Igyekszünk kortársabbá és élményesebbé tenni. Nyugodtan viseljük piaci pozíciónkat. Azt akarjuk, hogy egy olyan mainstream márka legyen, amely mindenki számára megfizethető, árképzési struktúránk vagy disztribúciónk megváltoztatása nélkül ”- magyarázta Meyer, hivatkozva Christian Lacroix, Miranda Makaroff és Okuda közelmúltbeli együttműködéseire.

Az evolúció azt látja, hogy a Desigual két különböző világ között zsonglőrködik.

„Nem beszélhetünk az„ újról ”és a„ régiról ”. Vannak olyan ruházati kollekciók, amelyek képviselik azt, amiről ismertek, amelyek megfelelnek egy adott ügyfélkör igényeinek, és vannak kortárs kollekciók. A lényeg az, hogy miként vezetjük be a releváns innovációkat. ”- folytatta, védve egy új márka identitás tavalyi megjelenését.

A társaság disztribúciós csatornái szintén új kezelést kapnak, összhangban a Desigual törekvésével, hogy többcsatornás kiskereskedő legyen.

„Fokozni akarjuk online platformunkat. Úgy gondoljuk, hogy az online és az offline egy és ugyanaz. ”

A terv másik aspektusa a fizikai üzletek felújítása, hogy tükrözze az új márka identitását, és év végéig akár 100 üzlet átalakulhat.

„Olyan inspiráló tereket akarunk létrehozni, amelyek megkönnyítik a vásárlási élményt” – folytatta Meyer. Végül a márka fényes új üzletek portfóliójával jelenik meg, bár mintegy 40 kevesebb helyszínnel.

A fenntartható törekvések sorozata kiegészíti a cég tervét.

„A fenntarthatóság nem maradhat fenn, ha csak egyedül lépsz. Házon belül és az egész iparral együtt kell megközelíteni ezt ”- mondja a spanyol vállalkozó.

A Desigual hároméves tervvel rendelkezik, amelynek célja a fenntartható anyagok akár 60% -os felhasználásának elősegítése.

„A lábbelik és a sport területén már ezen a szinten vagyunk. Kisebb kategóriák, így ambiciózusabbak is lehetünk ”- tette hozzá, hangsúlyozva a fenntarthatósági és a nagyobb átláthatóság elérésére irányuló képzés fontosságát.

Koronavírus: termelési fejfájás

De a tervek nem tudták volna előre látni a koronavírus zavarának mértékét a divatágazatban. „Ez nagy kockázattal jár, és minden márka szembesül vele. Kínában történő értékesítésünk nem túl jelentős. De aggódunk amiatt, hogy ez hogyan fogja befolyásolni a turisták fogyasztását. Az ellátási lánc újabb kihívást jelentenek, amelyekkel szembe kell néznünk, és a beszállítókkal dolgozunk a késések mértékének elemzésénél ”- mondta Meyer.

„Elméletben a dolgoknak körülbelül négy-öt héten belül vissza kell térni a normál állapotba, a betegség alakulásától függően. Kína a jelenlegi ellátási láncunk 50% -át képviseli, és megvizsgáljuk annak lehetőségét, hogy a légi szállítást a késések csökkentése érdekében felhasználjuk, és figyelembe vesszük a közelebbi piacokat, mint Spanyolország, Marokkó és Törökország. ”

Kína talán nem lesz nagy eladási piac a Desigual számára, de Japán természetesen az. És a márka nemrégiben megállapodást kötött a Tablez-rel Indiában történő piacra dobásáról.

„Ezekre a piacokra belépés nem könnyű feladat, és inkább lassan állunk hozzá” – mondta Meyer.

Miután 2018-ban visszavásárolt egy 10% -os részesedést az Eurazeo-tól, 2019-ben Meyer átvette az irányítást a márka kreatív irányításában. Tehát hogyan látja a ruházati üzlet jövőjét?

„Nincs szükség középtávú partnerre. Aggódni akarunk, és van elegendő tőkénk. ”

A vezérigazgató hozzáteszi, hogy elegendő erőforrással rendelkezik ahhoz, hogy a márkát a következő három-négy évben megismerje.

„A növekedésen túl a legfontosabb célunk, hogy újra relevánsak legyenek. A hangsúly az, hogy ezúttal jól dolgozzunk. ”

És bár 36 év telt el a Desigual alapítása óta, Meyer nem mutat jeleket arra, hogy hamarosan le akar köszönni.

Leave a Reply

14 nap a termék visszaküldésre
Eredetiség garancia

Minden termék eredeti, új, márkás

Biztonságos fizetés

Barion / MasterCard / Visa

[]
×
Add meg az email címed a kosárba rakáshoz

Nem köszi! Csak rakd a kosaramba *ennek megadásával el tudjuk menteni kosarad tartalmát